Γράφτηκε από τον 
Ποιές λέξεις κλειδιά να χρησιμοποιήσω στο site μου;

Αναζήτηση κατάλληλων λέξεων κλειδιών για καλύτερο SEO - Keyword Research

Πώς θα αναζητήσω τις σωστές λέξεις κλειδιά για να εφαρμόσω SEO στην ιστοσελίδα μου;

Τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την Google και το εργαλείο της για αναζήτηση λέξεων κλειδιών - Keyword Research. Το Keyword Planner (εργαλείο λέξεων κλειδιών) της Google είναι το εργαλείο που θα πρέπει να χρησιμοποιήσει ο καθένας μας που θα ήθελε να ανεβάσει το site του ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και κυρίως της Google. Με τον όρο Keyword Research (αναζήτηση λέξεων κλειδιών) εννοούμε τη διαδικασία εύρεσης λέξεων ή φράσεων κλειδιών που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να βρουν κάτι το διαδίκτυο. Έτσι είναι πολύ σημαντικό για κάποιον που θέλει να πετύχει καλύτερη επισκεψιμότητα στο site του να γνωρίζει ποιες είναι αυτές οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν οι δυνητικοί επισκέπτες του site του για να βρουν κάτι στο internet. Γνωρίζοντας αυτές τις λέξεις εκ των προτέρων μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε και να βελτιστοποιήσουμε το site μας με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει καλύτερες κατατάξεις στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και έτσι να εμφανίζεται ψηλότερα σε κάθε μηχανή αναζήτησης όπως αυτή της Google. Αυτή η διαδικασία, πάντα αναλόγως της θέσης της ιστοσελίδας μας αλλά και του ανταγωνισμού, μπορεί να φέρει περισσότερη επισκεψιμότητα, δυνητικούς πελάτες και τελικά περισσότερα κέρδη στην επιχείρησή μας!

Ποιούς παράγοντες θα πρέπει να προσέξω στην έρευνα λέξεων κλειδιών για το site μου;

Για την επιλογή των λέξεων κλειδιών υπάρχουν τρεις βασικοί παράγοντες που είναι: 1. Ο ανταγωνισμός που έχει αυτή η λέξη κλειδί. 2. Η συνάφεια αυτής της λέξης φράσης κλειδί με την επιχείρηση, τα προϊόντα ή και τις υπηρεσίες μας, και επομένως το site μας. 3. Ο όγκος αναζήτησής της. Δηλαδή πόσοι άνθρωποι αναζητούν αυτή της λέξη φράση κλειδί σε μια συγκεκριμένη περίοδο. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που θα πρέπει να έχουμε υπ' όψη μας όταν κάνουμε αυτή την έρευνα λέξεων κλειδιών είναι ο ανταγωνισμός. Ανταγωνισμός όσο αναφορά τις λέξεις κλειδιά σημαίνει δύο πράγματα: Πρώτα, πρώτα πόσες επιχειρήσεις και επομένως πόσα sites "ανταγωνίζονται" γι' αυτή τη λέξη κλειδί που θέλουμε να στοχεύσουμε και δεύτερον όλες τις ενέργειες που χρειάζεται να κάνουμε ώστε να ανεβάσουμε το site μας στις μηχανές αναζήτησης όπως λόγου χάριν το link building. Επειδή στην αγορά του διαδικτύου υπάρχουν πολλές άλλες επιχειρήσεις σαν τη δικιά μας που έχουν ίδια ή παρόμοια προϊόντα ή και υπηρεσίες με τις δικές μας είναι φυσιολογικό να στοχεύουν και αυτοί στις ίδιες λέξεις κλειδιά. Έτσι ο ανταγωνισμός για μια λέξη φράση κλειδί γίνεται μεγαλύτερος όσο αυξάνουν οι ιστοσελίδες που στοχεύουν σε αυτή.

Μία λέξη φράση κλειδί θα πρέπει να είναι συναφής με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησής μας. Δεν μπορεί πχ να πουλάμε προϊόντα μελιού στην Πελοπόννησο και να στοχεύουμε σε μια λέξη κλειδί όπως "πρόπολη Χαλκιδικής" επειδή η λέξη φράση αυτή έχει περισσότερες αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Επίσης, δεν είναι σωστό να στοχεύουμε σε μια λέξη όπως "γυναικεία παπούτσια" ενώ πουλάμε ανδρικά παπούτσια μια που το κόστος προβολής στο πάνω μέρος της σελίδας αναζητήσεων είναι χαμηλότερο για τη φράση γυναικεία παπούτσια. Τέλος έχουμε τον μηνιαίο όγκο αναζητήσεων γι' αυτή τη λέξη κλειδί που φανερώνει τον αριθμό των ανθρώπων που ψάχνουν τη συγκεκριμένη λέξη φράση κλειδί μέσα σε ένα μήνα. Στην ιδανική περίπτωση θέλουμε κάποιες λέξεις κλειδί που έχουν μεγάλο όγκο αναζητήσεων, αρκετή ή μεγάλη συνάφεια με το site και την επιχείρησή μας και τον χαμηλότερο δυνατό ανταγωνισμό.

Πώς ξεκινάω ενέργειες SEO στο νέο μου site;

Όταν ξεκινάμε σε κάποιο site ενέργειες SEO καλό είναι να αποφύγουμε τις πλήρως ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά έτσι θα πρέπει να αφοσιωθούμε σε long take keywords, μεγαλύτερες και πιο συγκεκριμένες λέξεις φράσεις κλειδιά και καθόλου γενικευμένες. Δε θα ήταν καλό να χρησιμοποιήσουμε τη λέξη κλειδί "παπούτσια" ή ακόμη και τη λέξη "γυναικεία παπούτσια" μια που αυτές είναι πολύ ανταγωνιστικές. Καλό θα ήταν στην αρχή να προτιμήσουμε κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο και λιγότερο γενικό όπως "γυναικεία αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο" που είναι σίγουρα λιγότερο ανταγωνιστικό και έτσι θα έχουμε περισσότερες πιθανότητες να κατατάξει το site μας το Google ψηλότερα στα αποτελέσματά του. Μετά από κάποιο διάστημα τριών με έξι μηνών θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε και άλλες σελίδες στο site μας ώστε να στοχεύσουμε και σε πιο γενικές και πιο ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά μια που τότε το Google και άλλες μηχανές αναζήτησης θα μας έχουν κατατάξει σε καλή θέση για τις πιο γενικές λέξεις.

Ποιά εργαλεία χρησιμοποιώ για μια σωστή έρευνα λέξεων κλειδιών;

Για να μπορέσετε να βρείτε όλες τις παραπάνω πληροφορίες ώστε να ενσωματώσετε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά στο site σας υπάρχουν διάφορα εργαλεία. Ένα από τα πιο γνωστά είναι το Google Keyword Planner που είναι και δωρεάν. Αυτό το εργαλείο εύρεσης λέξεων κλειδιών είναι ενσωματωμένο στην πλατφόρμα των διαφημίσεων της Google, Google AdWords και μπορεί να δείξει το ποσοστό αναζητήσεων κάθε μήνα καθώς και τον ανταγωνισμό. Εκεί θα μπορέσετε να δείτε το κόστος που θα έχει κάθε κλικ της διαφήμισής σας αν θέλετε να βρίσκεται στις πρώτες τρεις θέσεις των αναζητήσεων ή σε κάποια θέση χαμηλότερα, τον ανταγωνισμό, καθώς και τον μηνιαίο όγκο αναζητήσεων για συγκεκριμένες λέξεις φράσεις κλειδί. Το Google Keyword Planner μπορεί επίσης να σας δείξει προτεινόμενες λέξεις κλειδιά που έχουν συνάφεια με αυτές που θα αναζητήσετε ή αυτές που θα βρει "διαβάζοντας" το site σας.
Το Keyword Planner σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε χώρα / περιοχή καθώς και περίοδο ώστε να δείτε πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα για την περιοχή την οποία εξυπηρετείτε. Σας δίνει επίσης την πληροφορία για την ανταγωνιστικότητα των λέξεων κλειδιών καθώς και το μέσο όρο κόστους ώστε να βρίσκεται η διαφήμισή σας στα top αποτελέσματα. Υπάρχει επίσης και δυνατότητα φιλτραρίσματος ώστε να βγάλουμε λέξεις από τις φράσεις που θέλουμε να ελέγξουμε. Έτσι μπορούμε να βγάλουμε λέξεις όπως και, πότε, που, γιατί κλπ που δε θα μας δώσουν σωστές πληροφορίες καθώς και να συγκεκριμενοποιήσουμε περισσότερο τις προτεινόμενες λέξεις φράσεις κλειδιά προσθέτοντας ή αφαιρώντας μάρκες, φύλο, έτος κλπ όταν πρόκειται για προϊόντα ή και υπηρεσίες. Στο ίδιο εργαλείο μπορούμε να προσθέσουμε και αρνητικές λέξεις κλειδιά που στην ουσία είναι λέξεις που δε θα θέλαμε να χρησιμοποιηθούν στη διαφημιστική μας καμπάνια και έτσι να γλιτώσουμε χρήματα. Αν πουλάμε πχ μόνο γυναικεία παπούτσια θα θέλαμε ως αρνητική λέξη κλειδί να είναι το "αντρικά παπούτσια" ή και το "παιδικά παπούτσια".
Με λίγα λόγια το Google Keyword Planner μας δίνει τη δυνατότητα να αποφασίσουμε ποιες λέξεις κλειδιά θα χρησιμοποιήσουμε γιατί με αυτό το εργαλείο έχουμε όλα τα δεδομένα για το τι αναζητάει ο κόσμος αλλά και πόσο θα μας κοστίσει και πάνω κάτω τι απόδοση θα έχει η διαφήμισή μας ή ακόμη και η χρήση συγκεκριμένων λέξεων κλειδιών στην ιστοσελίδα μας ώστε να στοχεύσουμε στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google.

keyword planner

 

Πώς χρησιμοποιώ τις λέξεις κλειδιά στο site μου;

Η αναζήτηση επιτυχημένων λέξεων κλειδιών γίνεται ώστε να τις χρησιμοποιήσουμε στις σελίδες του site μας. Πώς και που μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε ώστε να πετύχουμε τον σκοπό μας; Θα πρέπει πρώτα απ' όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι μια λέξη φράση κλειδί αφορά μόνο μια σελίδα στο site μας. Δεν είναι σωστό να υπάρχουν πολλές λέξεις φράσεις κλειδιά στην ίδια σελίδα. Δεν μπορεί μια σελίδα να αναφέρεται και στα "ανδρικά παπούτσια" και στα "φορέματα για κορίτσια". Έτσι θα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε την κάθε σελίδα του site μας με μία μόνο λέξη φράση κλειδί. Πρέπει να έχουμε διαφορετική σελίδα για "ανδρικά παπούτσια" και άλλη για "φορέματα για κορίτσια". Αν θέλουμε να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά θα πρέπει να δημιουργήσουμε και τις αντίστοιχες σελίδες γι' αυτές τις λέξεις κλειδιά.

Πού και πώς πρέπει να προσθέσω τη λέξη κλειδί που στοχεύω στη σελίδα μου;

Πρώτα απ' όλα η λέξη κλειδί θα πρέπει να βρίσκεται στο τίτλο της σελίδας (Meta title). Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε εκεί τη λέξη κλειδί μας μια που ο τίτλος είναι αυτός που αρχικά βλέπουν οι μηχανές αναζήτησης και σε τελική ανάλυση οι επισκέπτες του διαδικτύου. Η λέξη ή η φράση κλειδί πρέπει επίσης να βρίσκεται στην περιγραφή της σελίδας (Meta description) που είναι το κειμενάκι που βλέπουμε στα αποτελέσματα αναζήτησης κάτω από τον τίτλο. Εκεί μας δίνεται η δυνατότητα να επεξηγήσουμε αλλά και να δώσουμε έμφαση στη συγκεκριμένη λέξη κλειδί για τους επισκέπτες της σελίδας μας. Πρέπει επίσης να βρίσκεται στην κεφαλίδα ή αλλιώς H1 της σελίδας μας γιατί έτσι είναι σαν να δείχνουμε στη μηχανή αναζήτησης για το τι είναι σημαντικό στη σελίδα μας. Τέλος, η λέξη φράση κλειδί θα πρέπει να είναι διασκορπίσμένη μέσα στο περιεχόμενο του κειμένου της σελίδας μας με "φυσικό τρόπο". Όταν λέμε "φυσικό τρόπο" εννοούμε ότι δεν θα πρέπει απλά να διασκορπίζουμε την λέξη κλειδί χωρίς να βγάζει σωστό νόημα αυτό που γράφουμε. Επίσης, δεν θα πρέπει να επαναλαμβάνουμε πολλές φορές την λέξη κλειδί χωρίς αυτό να έχει νόημα. Θα πρέπει να βρίσκεται στις παραγράφους μας όσο αυτές το χρειάζονται. Θα πρέπει να αναφερόμαστε σε αυτή την λέξη κειδί μόνο όταν είναι απαραίτητο όπως ακριβώς θα κάναμε με το φυσικό μας λόγο. 

Γιατί, αν και έχω βάλει λέξεις κλειδιά, δεν έχω το επιθυμητό αποτέλεσμα;

 

Η εύρεση λέξεων κλειδιών για το site μας δεν είναι απλή υπόθεση και ακόμη πιο σημαντικός είναι ο τρόπος χρήσης τους μέσα στην ιστοσελίδα μας. Η όλη διαδικασία θα μπορούσε να γίνει και από τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων αλλά υπάρχουν και αρκετά άλλα πράγματα όπου θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή για να έχουμε καλά αποτελέσματα. Όπως είπαμε και παραπάνω ίσως χρειάζεται να έχετε περισσότερη εμπειρία στην αναζήτηση λέξεων κλειδιών και ίσως ο τρόπος που έχουν περαστεί στις σείδες του site σας να μην είναι ο σωστός. Στην Internet Technology Solutions έχουμε τη εμπειρία να απογειώσουμε την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα της Google. Μπορείτε να έρθετε σε επαφή μαζί μας ώστε να σας ενημερώσουμε για την διαδικασία, τα βήματα και τα αποτελέσματα που θα μπορύσατε να έχετε στις αναζητήσεις του Google.

Γιώργος Χατσιούλης Web Designer - Internet Marketing - Μηχανικός Συστημάτων

Γιώργος Χατσιούλης

Ο Γιώργος Χατσιούλης έχει ασχοληθεί με την κατασκευή ιστοσελίδων & Eshop, την βελτιστοποίηση και προώθησή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Σαν μηχανικός συστημάτων πληροφορικής έχει ενεργή δράση από το 1996. Σπούδασε στις Ηνωμένες Πολιτείες στο CUNY Computer Science και ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη από το 1994. Έχει γράψει αρκετά άρθρα στο blog της Internet Technology Solutions που αφορούν την κατασκευή ιστοσελίδων, το SEO, την βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων, καθώς και το διαδικτυακό μάρκετινγκ.


Αξιολόγηση :
(11 Αξιολογήσεις)

Κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

Internet Technology Solutions

Τριών Ιεραρχών 16, 562 24 Θεσσαλονίκη

Τηλ.: +30 2311 2411 78

Κιν.: +30 6942 777 942

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου του site χωρίς την γραπτή άδεια της Internet Technology Solutions.

Γιώργος Χατσιούλης Founder & CEO

Βρείτε μας στον χάρτη

Google Partners